Skrivkramp

Jag har alltid skrivit massor. Dikter,små lappar ,sånger osv. Plötsligt har det som låst sig. Inte ens bloggen lockar speciellt och jag får kramp när jag ska skriva ner det jag känner.

För mig är det här något nytt. Istället går jag på i 190 utan att stanna upp. Jag stänger av det jag känner. Jag stänger av den verklighet jag lever i egentligen. Är det något jag kan så är det att just bara slå upp min vägg i hjärnan och välja att inte se. Kanske är det så att verkligheten kommer ikapp mig som ett knynävsslag. Jag tar det då.

Inte har jag speciellt bra kontroll på mitt liv heller.Jag som i normala fall har ett enormt kontrollbehov glömmer möten,tider osv. Mycket är inte som det vara bör eller har varit.

För ett tag sedan sov jag inte alls. Eller jag sov lite,väldigt oroligt. Nu sover jag tungt. Sover som ett stök helt enkelt. Vaknar dock lika trött som när jag la mig.

Och ja, jag har ett arbete. Ett arbete på 4 timmar om dagen. Jag klarar mig inte på den lönen och söker jobb hela tiden. Tyvärr så får jag också hela tiden nekande svar. Jag är inte högskoleutbildad,inte 25 och tydligen inte attraktiv på arbetsmarknaden. Jag kan säga att det slår ner självkänslan rätt hårt att hela tiden få nej. Det är inte synd om mig men det är lite mycket just nu. Men jag har ett glatt sinne oftast och är envis som en röd gris.

Livet är inte alltid lätt. Inte heller alltid så jävla roligt. Men det roliga och det goda överväger.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, Dagar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

