Familjen och livet.

Idag kommer de hem mina fin familj. Lina,Olle och Flora. Den 3:e oktober kom hon äntligen vår lilla tjej. Ja, jag har inte fått barn men blivit mormor igen. Nu har jag 4 fantastiska barnbarn. 3 härliga killar och nu grädden på moset. Florafina, som Lina själv säger.

Idag har även min bror varit här på besök. Vi åkte tillsammans till graven och stod där länge i solen och pratade. Pratade med mamma och om mamma. Vi pratade om våra barn och hur viktigt det är att känna kärlek och tillit. Hur livet snabbt kan vända och någon plötsligt försvinner. Hur livet inte är som det varit och hur svårt det fortfarande är att känna sig sådär riktigt lycklig.

Många gånger känner jag att jag står utanför mig själv och ser mig själv men inte är nöjd med den jag ser. Jag planerar,bestämmer och har massor på gång i hjärnan men jag gör inget. Vissa dagar vill jag knö ner mig under täcket och komma fram sen. När sen är vet jag inte. De få gånger jag känner ett riktigt  fokus och får en kick är när jag kör hårt på träningen. Endorfinerna fullkomligt sprutar ur öronen. Jag är också alltid närvarande med mina barnbarn.

Idag ska jag snuffa Flora. Jag ska kramas med killarna och umgås med de mina. Känner också en otrolig tacksamhet över den bra relation jag har till min lillebror. Han som är ett år yngre och som jag alltid varit så stolt över. Nu är vi iofs relativt gamla men han är fortfarande en lillebror och jag är fortfarande stolt.

Livet går vidare det har inte stannat upp men just nu är det fortfarande inte som förut.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, familj, Familjen, Mamma, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

