Egentid

Lördag och ensam. Maken fiskar hela dagen. Ibland är det så skönt att vara alldeles själv. Att hänga tvätt och dansa samtidigt går utmärkt. Att bara vara, att fika med en god vän och att fara iväg och gosa med alla 4 barnbarnen. Saker jag absolut kan göra när Robban är hemma . Men idag njuter jag av att bara vara jag lite grann.

Igår hade jag 3 fantastiska kvinnor på besök. Vi avhandlade tunga ämnen. Det var inte direkt så att vi skrattade läppen av oss i flera timmar men vi hade oerhört trevligt. Jag känner mig lugn med dessa människor. De ger mig så mycket och jag lär mig . Dessutom är jag till 100% mig själv i deras närvaro.

Förutom den positiva upplevelsen så har jag åter fåt byta handläggare på Arbetsförmedlingen. Denna gången hade jag turen att träffa en ny gammal bekant. Hon var en gång min handläggare på FK.  Inom en timme hade hon klargjort för mig att jag fått för lite pengar de senaste 3 månaderna. Dessutom är hon positiv,drivande och peppande. Hon tror på mig lika mycket som jag gör. Jag blir inte ställd på barbacke. Jag får fortsatt inkomst och och jag söker jobb samt studier. Den handläggare jag hade innan var ny och kunde inte sin sak. Det är tur att även jag själv är så envis.

Jag log som en bredkäftad groda på min väg ut från AF i torsdags. Ibland ska man som människa ha turen att möta rätt människa på rätt plats.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, Barnbarn. Bokmärk permalänken.

Kommentera

