Mormor mys

Igår ringde telefonen och äldsta barnbarnet Elias frågade med andan i halsen om han fick sova här. Mamma skulle med Melker till sjukhuset och Elliot skulle på kalas/fest.Flora är ju där Lina är så Elias ville hit. ”Absolut, sa jag. Packa väskan och kom”. Det gick ca en timme så ringde han igen. ” -Mormor, kan jag sova hos dig flera nätter?”. Ja, svarade jag. Packa ner lite extra kläder.

Nu är han här sedan igår eftermiddag. Han vill inte åka hem på många dagar. Han är van att dela allt med sina syskon.Här är han ensam,bortskämd och han njuter till 100%. Han försöker just nu övertala mig att köra hem honom på bandy träningen för då kan ” Mamma bjuda dig på fika under tiden som jag tränar”. Sen tycker han att han kan åka med tilbaka hit. Han är ledig och jag jobbar 4 timmar om dagen. Snart erbjuder han sig säkert att fixa lunch till jag kommer hem.

Påminner mig om när Lina var i hans ålder och ville laga mat åt mig och Robban. Hon hade gjort brödpudding. Vi fick inte gå in och kika och hon fixade och grejade. Hon hade hittat receptet i en gammal kokbok och vi åt med god min. Vad gör man inte för barnen.Det var lite mat och inte var det så gott heller men hon gjorde ett bra jobb.

Snart är det dags för tacos. Som för övrigt går utmärkt att äta utan skal/bröd. Sen ska vi landa framför teven. Jag har träningsfritt i några dagar till pga ryggen som inte vill vad jag vill.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, dotter, familj, Familjen, mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

