Mamma tankar.

Idag var Moltas och jag på promenad. Vi gick långt och fort. Vi gick tillsammans till kyrkogården och hälsade på mamma. ”Hundar får ej tas med på kyrkogården”, står det på en skylt. Jag skiter högaktningsfullt i det. Min Molte är väluppfostrad och skulle aldrig få en chans att göra ifrån sig på någon kyrkogård.Dessutom vill han också hälsa på sin mormor.På lördag är det dags att gå på minnes gudstjänst. Det är vackert i kyrkan. Det är massor av ljus och massor av tung sorg. På vår lilla ort är det många människor som dött under året. Många som inte varit sådär jättegamla.

Jag saknar min mamma så oerhört mycket och tänker på henne minst en gång om dagen. Fortfarande får jag en hissnande känsla i magen när jag kommer på att hon är död.Att hon helt enkelt bara försvann en dag. Varje gång jag ska berätta om när jag hittade henne gråter jag. Ändå var det så viktigt för mig att gå in i hennes lägenhet och se med egna ögon. Och att få ta farväl på plats. Jag visste redan innan dörren låstes upp att hon hade lämnat oss. Det kallas intution.

Det har gått 4 månader sedan den dagen. Den 6/6 -12 kommer alltid att vara en dag som jag kommer att leva med. Jag besöker ofta graven på kyrkogården och försöker ta in. Jag smyckar graven och ser till att det lyser ett ljus så som jag tror mamma ville ha det. Min mamma älskade ljus .

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Mamma, sorg. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mamma tankar.

  1. Märta skriver:

    Åh så vacker mamma ❤
    Många kramar vackra Anne

  2. Jukka skriver:

    Våran fina mamma!!
    Livet är för alltid förändrat och sorgen är enorm… :-/

  3. Anna skriver:

    Stor kram Anne<3,tänker mycket på den dagen jag oxå…

  4. Åsa B skriver:

    Jag tänker också ofta på henne, flera ggr i veckan. Saknar henne jättemycket.
    Kram på er ❤

Kommentera

