Vilken skit dag!

05.00 imorse ringde min mans klocka. Han har fiske helg med goda vänner. En timme senare väcker han mig och pussas lite innan avfärd. Strax efter det bultar han på dörren då han glömt massa saker. Jag ger upp och fixar kaffe. Maken far iväg. ”Fan, vad kallt det är”. Tänker jag och ska njuta av min ensamhet. 16,8 grader inomhus, hoppsan. Kollar av pannan och det lyser en stor röd varnings triangel. Ringer maken som guidar mig. Fri support. Det bör funka enligt honom.

Tar världens bästa Moltas på promenad. Väl hemma pratar jag länge med en vän när mobilen ringer. Jag har glömt min tid till sjukgymnasten. Ja, ja tänker jag. Dags att duscha. Nej men se? Inget varmvatten. Snabbdusch, snabb som fan.
När jag kollar min Telefon ser jag att en programuppdatering väntar. Klickar ok och tar på mig ansiktet.

Inser när jag kikar på luren att allt låst sig. Kopplar upp Luren mot Itunes och får inget att fungera. Snabbringer supporten. Hinner inte med att fixa det just där och då. Jag får instruktioner som jag kan nyttja när jag kommer hem.

Ringer maken på väg till jobbet och får höra att han inte fått fisk samt att hans spö gått av. Jag berättar att min iPhone är död. Rolig dag det här.

Jobbar, kastar mig över mobilen och gör som jag blivit tillsagd. Inget funkar. Ringer supporten 3 ggr innan någon kan och vet hur det ska göras. Det innebär nu total återställning. Jag förlorar allt på min mobil.

500 bilder försvinner. Från min 50 års resa och allt från mammas begravning. Jag förlorade även sms från mamma. Nu gråter jag floder. Jag har gjort som de sagt åt mig på supporten. Eftersom jag tog hem senaste versionen av Itunes idag försvann allt jag hade sparat där.

Kanske är tanken att jag ska gå vidare i livet. Men idag är jag ledsen. Men värmen fungerar och jag kan duscha varmt.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arg, galet, Livet, Mamma, rädslor, Tankar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vilken skit dag!

  1. Madeleine Andersson skriver:

    Nej men fy vad tråkigt….hoppas du kan få bilder av andra vidarebefodrade till dig! Jag är själv ett kamerafreak och lever ofta mitt liv via en kameralins, nästan så att jag inte kunnat njuta av fester, högtider och andra händelser i livet utan att tänka ”i bilder” och bli frustrerad om bilderna inte blivit så bra som jag hoppats, men nästan tack vare den här digitala tiden då bilder tas så in i norden, så har det släppt….kan nu njuta av livet utan att tänka som en bildregissör!
    Fast jag förstår din sorg, sådana viktiga händelser får ju en annan betydelse än enbart som foto, ett minne för livet då du fyllde år, och minnet av din mammas begravning, hennes sms…
    Väldigt gripande skrivet, hoppas helgen blir varmare och ljusare! Kram!

  2. Annah skriver:

    Men så typiskt. Usch, förstår att det gör ont att förlora sådana minnen 😦

    Kramar

Kommentera

