Minnesstund i kyrkan

Kl 19.00 ska vi vara i kyrkan idag och vi ska tända många ljus för vår mamma. Idag känns det bättre än igår. Trotsa att mjölken till kaffet hade surnat och skyddsplasten på Iphonen släppt. För att skingra tankarna tog jag en jogging runda med såskoppen.

Vi sprang 4,5 km och jag kan konstatera att jag inte är en snabb löpare. Jag tycker om att lunka i skogen. Det tar 1,5 km innan jag ens blivit varm och mjuk i kroppen. Det tar längre tid ju äldre man blir. Men att springa,gå eller träna något är medicin för ett rörigt inre.

Jag ska packa lite saker i min lilla väska om en stund. Åker till Lina och umgås samt övernattar. Vi ska ta ett glas rosa bubbel och det kommer att ske en massa babbel. Florafis blir en hel månad idag.

Men innan det ska jag umgås med en annan del av familjen. Min bror med fru kommer och vi ska tillsammans med många,många andra till kyrkan. Det kommer att brinna många vackra ljus hos mamma idag och många tårar kommer att fällas.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Mamma. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Minnesstund i kyrkan

  1. Fru H skriver:

    Vad spelar det för roll om vi inte är snabba löpare? Huvudsaken är att vi mår bra av det! Ha en trevlig stund med dotra.
    Kram

Kommentera

