Jag har gjort det så många gånger.

Köpt julklappar alltså, började igår. Det roliga är att varje år kommer jag på många saker jag kan tänkas köpa till mitt barn dvs hon som själv är mamma till 4 st. Men hon är ju fortfarande mitt barn och jag gillar att handla åt henne. Florafis är så liten och är första tjejen så där kan jag ” go bananas”. Killarna har lite olika önskemål. Elias vill ha pengar. Melker , Skylanders och Elliot vet inte ännu.

Jag har även gjort en annan upptäckt. Jag börjar verkligen bli tant. Helt underbart att upptäcka hur jag tänker ibland. Såg ett Youtube klipp på några unga damer från vår hemort. De är ute och dansar. ”De har ju nästan inga kläder på sig”, tänkte jag. Sen fnissade jag för mig själv. Hur såg jag ut vid 23-25 års ålder? Jo, jag hade cykelbyxor och en supertight topp. Dessutom hade jag aldrig behå på den tiden. Nu hade jag inte cykelbyxorna vintertid men på sommaren. Halva magen framme,kortkort osv ingick i min vardagliga utstyrsel. Nu har jag inte det då jag passerat bäst före datum och för att det inte är bekvämt.

Numera köper jag bekväma kläder. Stringtrosor har jag aldrig gillat. Obehagliga det är vad de är. Läste någonstans en gång en kvinna som skrev att det var tortyr. Hon visste inte vilken sida av hemorojderna hon skulle lägga stringen på .Högklackar funkar inte heller. Då gör det ont i ryggen och under fötterna. Tur det finns en uppsjö av snygga skor utan klack. Ska jag klä upp mig ( vilket händer sällan numera) då åker skorna med lite klack på. Vill inte ha för höga sådana då jag ser ut som en anka om jag stapplar,vankar fram.Jag förstår att det är en vanesak.

Jag kommer på mig själv med att klä mig ordentligt varmt. Alltid reflexväst i mörkret. Och svär över de som inte syns när jag kör bil. Mitt mörker seende har försämrats med åldern. Det kommer en massa förändringar med åldern men jag trivs nog bättre med mig själv än någonsin. Visst kommer rynkorna och visst känner jag en del krämpor. Men jag tycker om att vara den jag är. Allt har sin tid sägs det och nu är det min tid i den här åldern.

Idag är jag världens bästa mormor och om en stund tar jag på mig reflexvästen och tar med mig Moltas på en härlig promenad. Jag går i mina Graninge kängor. Skitbra är de. Vattentäta och varma.

/ Tant Anne

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Tant. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag har gjort det så många gånger.

  1. Ping: Stringtrosor – Jag har gjort det så många gånger. | I Huvudet på Asta

Kommentera

