Crossfit för första gången

Jamen! Vilket pass jag var på i onsdags. 15 stationer med massa olika övningar. 40 sekunder uppdelat i 2 intervaller med 10 sekunders vila mellan intervallerna. Jag svettades till och med på ögonlocken. Och jag har haft en sjukt,grym träningsvärk för första gången på länge. Vi fick göra Chins liggande på rygg. Jag var väldigt svag i just den övningen. Däremot pumpade jag massor av strikta armhävningar. Kunde verkligen känna var jag var stark och var jag behövde bygga styrka. Tog det lugnt med en del hopp osv pga ryggen. Men roligt var det och dit ska jag igen. Alltid roligt med ny träning och kul att använda sin egen kropp som redskap mest hela tiden.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Crossfit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

