Ifrågasättande tant tankar.

Livet är så otroligt komplicerat ibland. Eller är det bara jag som komplicerar mitt liv? Ifrågasätter allt som sker och är. Egentligen vill jag ju bara vara nöjd. Plätt lätt! Kan man tycka men inte då.

Vill jag ha Rullsand kvar? Vad vill jag jobba med? Och varför vill ingen anställa en trevlig , social och alert kvinna?

Det är så mycket tankar som hoppar och far i detta arma kvinnohuvud så ni anar inte.

Igår cyklade jag i lugn takt här på Rullis och tänkte på att jag bör vara nöjd med det jag har och inte jaga det jag inte har. Jag är nöjd också. Nöjd med min familj, min träning och min kost osv. Men jag tror aldrig att man bara ska luta sig tillbaka och vara just nöjd hela tiden.

Just här och nu är det Moltas & jag. Morfar har åkt med Elias och fiskat. Jag ska ta en kaffe med grädde och en bok. Nu tänker jag vara nöjd och tillfreds en stund.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i LCHF, Livet, Rullsand, tant. Bokmärk permalänken.

Kommentera

