Jag tappar mitt hår

Så är det. Jag började tappa håret för dryga månaden sedan . Jag märkte markant av det i Portugal. Det var hår överallt. Till slut fick jag känslan av att inte våga ta i mitt hår. Inte tvätta,inte borsta helst inte göra något. Nu är det ju så att jag trots det gjort allt detta då jag tränar så mycket. Svettas och duschar jämt.

Nu hade det gått så långt att jag beställde tid till läkaren och min frisör. Igår var jag till frissan och fick klippa av massor. Jag är dessutom mörkare nu. Hon såg naturligtvis också att jag förlorat hälften av håret. Jag är nästan kal i vänster tinning så det var svårt att få till det snyggt. Idag lämnade jag prover för att åter kolla sköldkörtel värdena.

Har jag panik? JA! Bitvis hemsk panik. Samtidigt hjälper det ju inte direkt . Jag är inte nöjd med hur jag ser ut. Men jag försöker tänka att det kanske växer ut. Enligt Charlotte ( min frissa) är det massa små hår på utväxt.

Nu är bara frågan vad det beror på? Stress, brist på något eller sköldkörtel problem. Någon trodde det berodde på att jag tränar för mycket :). Jag tror tvärtom. Satt jag här och deppade för att jag förlorar håret blev det ju ohållbart. Jag har nyligen varit på hålso kontroll och alla mineral och vitamin värden var kanon bra.

Jag kan bara säga att den känsla jag haft och har över detta är hemsk. Håret är viktigt. Jag har aldrig haft tjockt hår. Har turen att vara lockig så det ser tjockt ut. Håll nu tummarna för mig att detta ska vända.

Annonser

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i galet, håravfall. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag tappar mitt hår

  1. Sophie skriver:

    Låter inget vidare A. Jag hoppas verkligen att läkaren hittar ett enkelt svar på ditt bekymmer. Jag är iaf övertygad om att det inte beror på träningen. Du känner ju vad din kropp mår bra av så fortsätt träna och vila när du känner att det behövs. Du är en fantastisk människa som sprider glädje kring dig så jag hoppas att det löser sig snabbt för dig och att vi får fortsätta att se den glada och pigga tjej som vi är vana med. Jag håller alla tummar och tår för att det ”bara” är något tillfälligt!!
    Bamse kram till dig!!

  2. millanlundgren skriver:

    Gumman!
    Jag vet känslan. När jag började med Metotrexate (mot reumatismen) för några år sedan började jag också tappa en massa hår (som en biverkning). Nu tappar jag hår i perioder. Men numer har jag inte så stor panik över det, som då, i början.
    Kan det vara någon medicin du äter?
    Det kan vara stressrelaterat. Du verkar gå och fundera och ha djupa tankar om livet, vilket kan vara en inre stress…
    Bara en tanke. Jag är övertygad om att ”det går över”, men vet att det är jobbigt just nu.
    Tänker på dig!
    Stor kram från Trollhättan

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s