Sköldkörtel problem

Idag hade jag fått brev från min läkare. Min sköldkörtel fungerar inte riktigt som den ska. Mina värden var förhöjda. Det kunde enligt honom förklara mitt håravfall bland annat. Jag har sedan många år en Autoimmun sjukdom dvs Ulcerös Colit. Kroppen angriper sig själv och ingen vet varför. Han förklarade sist för mig att ” Har man en autoimmun sjukdom är det vanligt att man får en till”. Så kan fallet nu vara.

Jag ska lämna nya prover på torsdag. Boka ett läkarbesök och sen eventuellt sätta in medicin. Det är här min hjärna börjar protestera i 190 knyck. Jag har varit sjuk, väldigt sjuk. Jobbat mig upp från jättedålig till väldigt fräsch. Lyckats sluta med mediciner genom bra kost och bra leverne. Har en medicin kvar idag som jag äter på heltid. Nu ska jag kanske börja med något nytt? Och jag vill inte. Vill inte tillföra en massa skit i min kropp.

Samtidigt så har jag inte varit mig själv på ett tag. Hjärtklappning, fryser ofta, nedstämd och håravfall. Har även haft problem med sömnen och stresskänsla i kroppen. Det här förklarar en del. De enda gånger jag känt mig riktigt avstressad är efter ett galet ,tufft träningspass.

Idag tillåter jag mig själv att bryta ihop lite. Trots att jag haft en jätte rolig eftermiddag med mina ” flickor” i Uppsala. Lina tokshoppade. :D. Jag är ledsen och det är ok. Jag hoppas verkligen att det ska gå att få rätsida på detta utan mediciner. Skit på er alla Autoimmuna sjukdomar.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Autoimmun, dotter, Hälsa, håravfall, Shopping, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sköldkörtel problem

  1. Brittmari Södergren skriver:

    Anne, detta låter som giftstruma som min mor hade, viktnedgång o håravfall.
    Hoppas att det ordnar sig med dig.
    Kram

  2. tat2blog skriver:

    Hej! Jag har opererat bort min sköldkörtel eftersom jag hade en överproduktion i den ( som du nämner) , nu äter jag en tablett om dagen. Tabletterna är ” naturliga”,och ersätter ju bara det naturliga sköldkörtelhormonet som inte finns på grund av operationen. http://tat2blog.wordpress.com/struma-hypertyreos/

    • annes skriver:

      Tack för dina ord hos mig. Jag ska till läkaren på tisdag. Värdena är inte tillräckligt höga för medicinering enligt läkaren. Nu får vi se vad et blir av detta. Hoppas du mår gott.

Kommentera

