Ingen vila ,ingen ro

Att ha hus är att ständigt jobba. Vi målar om. Jag har idag oljat färdigt altanen,målat ett fönster ( fodret) . Klantig som jag är så lyckades jag måla ljusgrått på det ny målade vita . Jag målade runt ett fönster och gick in och bakade frallor a la Åse. Vi ska grilla burgare på vildsvinsfärs och jag vill ha hamburger bröd till. Nyttigt sådant. Att måla fönsterfoder och fönster är jätte tråkigt. JÄTTE med stora bokstäver.

Min bror har varit på besök med sin äldste son. Vi gick tillsammans till mammas grav och stod där länge och mindes. Som alltid väljer vi att minnas bra och roliga saker. Pratar med mammas Mumin dialekt och minns.

Tack alla vänner för fina sms och samtal. Ni betyder mycket och det värmer ända in i själen.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Mamma, mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

