Morgon träning

Vaknar före 07.00 utan väckning. Har bestämt mig för att träna innan frukost. Kaffe måste jag inta en stund innan. Tänker köra igenom Lofsans träningsprogram och lite annat som jag känner att kroppen behöver. Riggar hela vardagsrummet. Lyfter undan bord,hakar ner ljuskrona osv. Kör igång musiken och intervall träningen.

Första varvet är hemskt med stort H. Träningsvärk sedan onsdagen i axlar och skulderblad. Stel som ett kylskåp är bara förnamnet. Varva 2 går mycket lättare . På varv 3 droppar svetten om mig och det enda jag har i huvudet är frukost :). Jag älskar frukostar.

Nu är det så att det går inte bara att sluta efter tredje varvet. Jag kör på med lite extra axelträning,rygg och mage. Plankan 1 minut x 3. Jag kan fortsätta i oändlighet när jag väl börjat. Uppvärmningen av kroppen tar längre tid bara när man som jag är 50 plus. När jag väl blivit varm så är det bara att ha roligt och svettas.

Det bästa är att jag nu har träningen avklarad. Jag är mätt och hunden är rastad. Och nu är det dammsugning med Ipig på hög volym och lite dans.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Ipig, Moltas, plankan, Tant, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

