Sol, skugga och mygg.

Sitter under mitt parasoll i skuggan. Blir biten av mygg, myror och flugorna är ettriga . Det är sommar det. Maken i sin tur ligger i solen som en pascha. Lite avundsjuk är jag men skonar min ädla hy.

Ska om en timme snöra på mig joggning skorna och lunka runt i skogen. Ensam med bara andetagen i periferin. Moltas är halt och får vila. Vi väljer att jogga var och en för sig maken och jag. Vill inte lämna Molte ensam i värmen. Såna är vi med vår hund. Han är viktig. Bara tanken på att han en dag inte ska vara med oss längre gör mig sorgsen in i själen. Det är enda nackdelen med att ha en hund eller katt. De lever inte så länge.
Hilda, min katt är 14 år. Vi är 2 tanter här hemma. Hon kommer garanterat överleva oss alla.

Känner lite ro i sinnet idag. Har sovit så otroligt hårt inatt . Det tog mig flera timmar att vakna. Har inte ens natt kissat. Det gör tanter. Tant Anne gör det nästan varje natt. Hör till punkterna ”oviktigt vetande”.

Kaffet kallar, vinden susar, solen värmer och havet brusar. Doften av sommar smeker stilla min kind. Livet när det är som vackrast. Viktigt att ibland bli påmind.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Rullsand, sol, Tankar, tant. Bokmärk permalänken.

Kommentera

