Under åren som gått

Har jag lärt känna igen min mage relativt väl. Jag vet när det är dags att dra i bromsen och det händer tack och lov väldigt sällan. Idag fick jag tvärnita lite. Åkte hem tidigare från jobbet då jag helt enkelt inte orkade vara kvar längre. Är sopslut i magen och i och med det även i kroppen. Nu är det vila, vila och lite mer vila som gäller. Det brukar ge sig relativt fort.

Annars då? Hur mår ni? Har ni glömt bort att jag finns? Det är flera som berättat att de läser här men de har inte kommenterat. Vinkar till er ;). Jag kommer nog blogga väldigt sporadiskt då det blir lite semester snart. Tänkte inte sitta framför datorn då. Tänkte som njuta mer av naturen,familjen och husvagns livet och Västervik i några dagar på hoj. Vi ska vara ”knutters” och får bo i en lägenhet som Makens moster äger. Den kostar väldigt mycket gratis och gratis är gott.

På lördag flyttar Flora ”fis” in till mormor och morfar för första gången. Hon ska sova här. Hennes mamma ska ha fest då hon snart fyller 30 år? Hur det nu kan ha gått till. För är det något jag kommer ihåg som om det vore igår så är det Linas födelse. Och det kan jag säga att det känns inte som 30 år sedan. Det var då jag hasade runt i korridorerna i ur sexig Landstings morgonrock. Fram och tillbaka gick vi för att få igång värkarna. Det var också då jag skrek att jag ville åka hem när jag var mitt i förlossnings arbetet. Det var då hon kom det bästa som hänt i mitt liv. 20.56 den 31/7-83 och nu kommer hennes lilla dotter hit. Som vi ska leka och sova hela natten. Det är tur jag har semester sen.

För det är så att när jag åldras så blir i allafall jag relativt bekväm. Och när jag har mina älskade barnbarn så kan jag bli rejält trött. Och den som nu tänkte säga att det beror på ”åldern” kan ta och tvätta munnen med såpa.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, familj, Flora, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Under åren som gått

  1. Jag läser ju här ofta men är urkass på att lämna spår efter mig.. Jodu detta med att barnen blir äldre begriper jag inte heller. Det var ju nyss man fick med sig en liten bebis från BB 🙂 Men man är ju inte äldre än man känner sig. Eller hur!? Inte en dag över 29 😉
    Härligt med barnbarn, men för min del hoppas jag det dröjer några år till innan jag blir farmor, då min lille fis ”bara” är 17,5 år.
    Kram på dej goa Anne 🙂

  2. Elisabets mellersta dotter skriver:

    Inte för att jag har barnbarn men moster är jag ju. Elias har mycket energi och mycket gos. Jag och Daniel hade han på besök i Gävle en helg och vi blev väldigt trötta efter det. Så det har ingenting med åldern att göra 😉

  3. Lotta Andersson skriver:

    Tänk vad glad jag blir när du skriver att du med är trött efter att haft barnbarnen då är det inte bara jag. Jag tycker du skriver mycket bra saker här och följer dig, tycker jag börjar lära känna dig på nytt efter alla år som har gått sen vi var klasskamrater i Gimo. Och det här att man inte förstår att barnen börjar bli gamla har jag heller ingen förståelse för. Min äldsta är ju 31 år, sen har jag en som fyller 30 år i nov, nästa blir 27 år i sept, sen sonen som blev 23 år i april och så min yngsta då som blir 22 år i aug. Sen till det så 4 st barnbarn i åldrarna 6,6,4,3. Så jag måste ju ha blivit äldre eller. Ha en underbar semester så får vi se om jag och gubben kommer ner till Rullsand något vi har ju bara ca 3 mil dit. Kram från Lotta

  4. Maria skriver:

    Hej världen finaste Anne. Jag glömmer aldrig! bort dig!! Däremot är det typ bara på min semester som jag läser fler än 1-2 bloggar. Ja solen ska man ta det försiktigt med, det är jag skitdålig på! Idag har jag varit solen hela dagen och jag älskar det. Men jag har faktiskt smörjt in mig
    Mysigt med lilla Flora som nattgäst: kommer gå toppen för er alla
    Det går ju oftast inget vidare för oss att ses men kanske en dag/em i Uppsala i augusti?!
    Puss på dig snygging och ha en underbar semester

  5. Madeleine Andersson skriver:

    Gillar dina korta men sammanfattande och innehållsrika bloggar! Här vill jag vara likadan, men har insett att vi är alla olika i vårt sätt att uttrycka oss! 😀 Visst blir man glad då någon kommenterar det man skrivit, särskilt om det betytt något och man gjort någon glad eller eftertänksam. Ha en skön semester och släng den vattenfasta mascaran, uppfinningstanken är god, men dom är hemska att använda! Ha en trevlig semester! :)))

Kommentera

