Semester och glömska

Jag har semester. Ledigt i 3 veckor utan en massa måsten. Utan en massa måsten som arbete. Jag har glömt en del av mina mediciner hemma. För en vecka sen glömde jag sminket här. Med här menar jag Rullis. Nu är mitt östrogen hemma i skåpet. Det innebär tantbrus och lite rodnad. Att vara utan sitt ansikte var mycket värre. Jag hade en mascara hemma som var vattenfast. Varför har man vattenfast mascara? Den går ju knappt att få bort.

Nu är jag i husvagnen med värsta packningen ever. Har mycket kläder , tjock , välfylld neccesär och många par skor. Ställer upp det jag nyttjar mest på toan ( som är yttepytteliten) . Ansiktskräm, tandkräm osv.
Tvättar bort sminket ikväll. Ska smörja in ansiktet. Känner doften av mint. Tant har inga glasögon och dåligt minne. Har händerna fulla av Sensodyne.

Nästa steg är xyloproct på tandborsten och ansiktskräm i håret. Om ni inte vet vad xyloproct är så kan ni googla ;).

Min semester innebär dock inte ” jag tränar inget alls”. Jag tränar hemmaträning. Har med mig hantelset och yoga matta. Körde ett pass av Lofsan idag. Hade en make intill som tog sig en öl och läste tidningen. Konversationen var i topp. Jag, Visst är jag duktig. Pumpar axlar, svetten sprutar
Maken, JA! Tar en klunk öl och är måttligt road. Det är kärlek det. Men han håller med om att jag behöver kettlebells.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i semester, Shopping, tant, träning, utegrillat, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

