Semester och avkoppling

Att koppla av kan nog vara något av det svåraste som finns. Att liksom bara vara. Jag är en fena på att komma på hundra saker som kan vara bra att göra fast egentligen inte behöver. Min man är en avkopplarnas mästare. Jag kan avundas människor som kan ligga i timmar och bara njuta av lugnet. Själv får jag myror i hela kroppen och undrar vad jag kan göra istället? Nu har jag dock lyckats läsa 2 böcker inom en vecka. En började jag på imorse och nu är det bara slut kvar. Jag var bättre på att ligga still när jag solade.

Vad gör jag då? Jo, jag har shoppat lite. Ätit massor av jordgubbar. Druckit en del gott vin och tränat mycket. Denna vecka har jag hit tills kört 4 pass. Korta och intensiva. Jag promenerar,badar,äter och så äter jag lite till. Vi grillar mest varje dag. Jag har ätit asiatisk buffé på Rullis i onsdags. Förundrades över människor utan hyfs. Tror folk verkligen att de ska bli helt utan mat? De liksom gick bärsärkar gång  i grytorna och faten. Jag stirrar med öppen mun och glömmer bort att äta. En kvinna ville jag stampa på tårna och säga ” Mäh! Hallo! Jag vill också smaka på räkorna. Måste du ta alla på fatet?”

Nu ska vi åter strax tända grillen. Vildsvin står på menyn. Sedan tar vi våra spön och åker och fiskar. Förhoppningsvis håvar vi hem den största gösen i år. Då är morgondagens middag räddad.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i semester, Shopping, träning, Vildsvin. Bokmärk permalänken.

Kommentera

