Att leva i nuet

Är ett uttryck som ofta används idag. Vikten av att leva här och nu. Jag har lite svårt med det då jag redan är imorgon när jag vaknar på morgonen. Mina tankar hoppar,bubblar och far och jag planerar rejält ,hejvilt ibland. Just nu, sitter jag här. Jag sitter här och printar ner några enkla rader. Har ätit bacon till frukost och är glad över att min dotter mår bättre.

Om en stund ska jag ta på mig ansiktet. Ta bort nagellacket och innan kvällen är här har jag tränat i en halvtimme eller så. Jag tycker plankan är en kanon övning att göra. Vanlig planka,sido planka,planka med fotsteg och planka på ett ben. Jag har stått 4 minuter och 20 sekunder i plankan en gång . Igår var det dags att toppa den tiden. Jag tävlar bara mot mig själv och stod i 6 minuter och 10 sekunder. Det kändes både i bål och axlar. Framförallt är det rejält långtråkigt att göra men en utmaning är alltid rolig.

Nu ska jag fortsätta öva på att vara här och nu ;).

 

 

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Magrutor, plankan, semester, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

