Sprang i hettan

Det gjorde jag. Två varv i spåret. Som belöning slängde jag mig ner i havet. Dryga 22 grader i vattnet och galet mycket folk.

Sen klämde vi en burgare i var och pratade om livet. Vi tog Moltas med oss och badade tillsammans med honom. Jag vet inte om det är Molte eller jag som har roligast. Vi står på stranden och kör klara, färdiga, gå. Han fuskar varje gång och jag skrattar högt.
Jag verkligen älskar att vara ovuxen. Jag har väntat hela mitt liv på att bli vuxen .

Som grand finale hade vi köpt kräftor. Kvällen var magisk. Vi satt ute till midnatt med ljus, kräftor och vin. Att sedan Ullmos Kinesiska kräftor smakade skit och var yttepytte små gjorde inget. Allt annat var så himla bra. Köp inte de kräftorna. Jag tog från Jumbokräft frysen och tant hade inga brillor så det bidde fel.

Idag har jag straffats för mitt intag av bröd igår. Jag äter sällan, väldigt sällan mat med mjöl. Idag vet jag verkligen varför. Cykeln går snabbt till damrummet och jag ber hela vägen att det ska vara ledigt.

Nu blir det underbar träning i Östhammar imorgon och extra strikt kosthållning. Som jag längtar.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Husvagn, Lycka, Rullsand, semester, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sprang i hettan

  1. Madeleine Andersson skriver:

    Att vara ovuxen är det bästa som finns! Även om livet blir lite kaotiskt ibland så vill jag för allt i världen inte byta! Du skriver så fina och underfundiga texter med mycket innehåll. 🙂

Kommentera

