Äntligen!

Jag har sovit nästan hela natten. Ler bredare än bredast här. Vaknade bara en liten stund och somnade om direkt. Som kvinna i min ålder så är det relativt vanligt med natta kissande och har man dessutom en kisse så ska hon ut varje natt. Sen brukar det vara helt omöjligt att somna om. Idag känner jag mig som en ny människa. Det är fortfarande tidig morgon. Molte ska rastas. Anne ska träna och sen arbeta sig lite.

I förrgår när jag kom in i rummet där teven är satt min man och kikade på burken. När jag klev in i rummet spände han ögonen i mig och sa ” Du får inte titta på det här”!  Det handlade om det som sker i Syrien. Om kemisk krigsföring. Aldrig någonsin hade man visat så starka bilder på teven. Jag tvär vände och hann ändå se en massa döda små barn.

I min vardag nuförtiden så väljer jag ofta aktivt bort det som är obehagligt. Väljer bort nyheterna,dagstidningar och lallar runt ovetande om min omvärld. Nu är det ju inte så att jag alltid gör det men i perioder. Tycker trots allt att det är viktigt att följa utvecklingen i vår värld. Men ibland så orkar inte mitt huvud ta in det som sker. Ibland orkar jag inte ens läsa läskiga deckare. Väljer istället Topp Hälsa eller annan bra läsning.

Nu prommis,träning och sen ska ansiktet på. Sa jag att det är fredag?

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i sömn, Tankar, tant, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

