Syskon,kärlek & träning med Tränanära

Igår for make och jag till min bror för besök. Bror och jag skulle på gym och träna oss lite och sen skulle vår lilla,lilla syster med sambo Iris komma. Gymmet i staden där bror bor stängde 14.00. De har sommartid fortfarande. Jag bor på rena rama landet och här kan du träna till 20.00.  Det blev ingen träning. Det blev rosévin och en massa babbel istället. Vi hann även med ett besök hos brorson äldre modell och firade hans sambo.

På eftermiddagen kom sedan lilla ,lilla syster och Iris. Vi åt massor, verkligen massor av kräftor och tillbehör. Vi pratade och skrattade så tårarna rann och jag hade ont i magmusklerna. Vi har samma humor. Vi ar anal humor. Vi skrattar åt fisar. Jätte barnsligt och jätte roligt. ( Inte så att vi sitter och fiser ihop men vi har massor att förtälja.) Vi pratade finska och översatte glatt och tokigt åt de som ingen finska kan. Jag älskar mitt modersmål. Ni må säga att det är ett fult språk men för mig är det vackert och förknippat med ren kärlek. Jag bodde ju där tills jag blev 7 år.

I veckan åker flyttar min Lillasyster till Malmö. Avståndet blir väldigt långt men jag planerar redan en hojtur till Skåne nästa sommar. Hej Molly!! Bjuder du på kaffe då? Vi for hem mitt i natta då jag skulle på heldags utbildning med Tränanära . Min bil åkte med mig mot och kollega mot en bygdegård på landet. Där har jag sedan kört fys /kondition samt ny afro koreografi. Nu känner jag mig lätt trött och ämnar dyka in i garderoben för att se vad som ska packas ner inför resan.

Jag ska även måla naglar, epilera benen och snygga till mig lite. Måste först bära ner väskan från vinden. klappa mig själv på kinderna och ropa vakna! Ibland undrar jag om det är någon som verkligen ser huruvida jag epilerat mina ben ? Jag glor ju inte på någon annans ben. Jag har aldrig ens tänkt så. Däremot tycker jag det är ursnyggt med målade tånaglar. Sådant ser jag.

Nä, upp med vindsluckan,ner med stegen,fram med väskan och gör en lova i garderoben.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, semester, syskon, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

