En dag kvar att arbeta.

Och mitt vardagsrum har förvandlats till garderob. Jag har börjat ta fram den ”lilla” mängd kläder och skor som ska med på onsdag. Försöker tänka som så att jag ska ha med de skor jag gått i mest denna ljuvliga sommar. Att jag sen har en hel del kläder gör det lite svårt. Jag vet att det mest blir bikini dagtid samt shorts och linne. Sen kommer kvällen och då vill man ju piffa lite. Maken undrade hur jag hade tänkt få plats med allt? Han tyckte också att jag kunde ha alla smycken på mig så blev det lättare bagage. Nu är jag ingen stor användare av smycken. Har några väl valda favoriter. Annars kan vi göra så som min kollega Cicci sa. Maken kan få ha ett par örhängen på sig. Då får vi med oss två par 😀

Med åldern har det tillkommit en del rutiner som är svåra att erkänna. Jag vet att jag tidigare log åt människor som måste dricka ur en viss sorts mugg eller använda sig av en viss sorts make Up eller för att inte tala om köpa samma sorts trosor. Jag är där nu! Jag dricker ur en mugg på morgonen. Försök inte med något annat. Jag köper samma modell av trosor, nästan alltid. De är jätte sköna och inte direkt tant ännu. String trosor har jag dock nästan aldrig nyttjat. Det är ett rent tortyr redskap. Det är nu jag börjar tanta till mig tror jag.

Häromdagen när jag kollade igenom mitt val av kläd inköp slog det mig. Jag ser mig själv som jädrans piffig i en leopard topp. En yngre förmåga ser säkert mig som en ” Tant i Leo”. Med sådana kritiska ögon som jag hade som yngre. Då kan jag glädja mig sälv med att säga, I don´t care.

Moltas går här och väntar på sin tråkiga matte. Han ska strax få bada i dammen. Sen får han en välbehövlig dusch och schamponering. Är det någon mer än jag som har en hund som luktar sur disktrasa sommartid?

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Resa, semester, sol. Bokmärk permalänken.

Kommentera

