Pia pensionär

Pia pensionär det är jag det. Idag är känslan sån. Vi gick hem 21.15 en lördag kväll. Att inte göra något är tröttsamt. Jag somnar i solstolen minst 2 ggr om dagen. Vaknar av att jag rycker och är tacksam så länge jag inte dreglar.

På stranden finns ett enormt utbud av solstolar och parasoller. Köper man något drickbart är solstolarna gratis. Första dagen valde vi att ligga så nära havet som möjligt. Det var också då Pia Pensionär visade sig ordentligt för första gången. Jag hör mig själv säga till maken, ” Jag vill inte ligga bland en massa barn familjer”. Maken log och förstod. Kom ihåg att maken är 7 år yngre.

Det är inte så att jag inte gillar barn. Det är så att jag är här på semester utan barn. Sen kom naturligtvis en kvinna med 2 barn och la sig i solstolen bredvid oss. Barnen sprätte sand på Pia och hon gav de onda ögat. Numera ligger vi längst bak i solstols raden. Där finns nästan inga barn alls . 🙂 Då är Pia tillfreds.

Jag älskar annars att ligga och kika på folk. Det är galet hur olika vi lever trots den korta restiden mellan våra länder. Idag kom en man på en större vespa. Han var utan hjälm. Framför sig hade han 2 små killar stående på vespan, också utan hjälm. Strax därpå glider han förbi på vespan igen men nu har han även 2 töser i bak på vespan. Behöver jag säga att även de var utan hjälm. Han hade blivit anmäld överallt i Sverige.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Grekland, Läsa, LCHF, semester, Thassos. Bokmärk permalänken.

Kommentera

