Pizzafierade personer

Det är med sorg i hjärtat jag säger att Grekerna blivit ”pizzafierade”. I vart och vartannat gathörn står det pizza på skylten. Det säljer och de har köpt det. Grekland som annars har så mycket bra mat att erbjuda.

Vi åt en meze tallrik för två till förrätt igår. Massor av goda röror och feta ost mm. Jag åt färsk grillad tonfisk till varmrätt. Det godaste jag ätit här hittills. Den serverades med en fräsch liten sallad. Det är billigt här nere nu. En middag för 2 med en öl och en halv liter vin ca 210-290:-. Då räknar jag utan förrätt.

Men åter till pizzorna. Även på restaurangen igår serverades home made pizza. Och folk frossar och blir feta. Vi äter oss till vår egen död. Så otroligt dumt och sorgligt.

Annars då? Jo, tack! Vi åkte till en mindre strand igår , Livida Beach. Soft reagge musik och lite folk. Jag badade och somnade. Maken snarkade så jag fick picka lite på honom. Han hade väckt alla annars. Lunchen intogs på en Grekisk taverna vid en annan strand och den maten var hemsk.

Vi bestämde oss för att besöka byn Theologia innan hemfärd. En bergsby känd för sina goda lammrätter bland annat. Hade inte hungran dvs jag varit panik hungrig hade vi kunnat lunchat i den byn. Vi var ute hela dagen. Så skönt att slippa äcklo hjälmen när vi kommer hem.

Idag är det stranden som gäller och vespan ska återlämnas ikväll. En hel vecka kvar att bara vara. Det gör inte ont.

20130904-083018.jpg

20130904-083039.jpg

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Grekland, Make, mat, Resa, semester, Thassos. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pizzafierade personer

  1. Lena Karlssson skriver:

    Hej Anne och Robban!
    Hemma igen i Knutby sen några timmar, vill tillbaka….
    Har kikat lite på din blogg och den verkar jättebra! Den kommer jag att följa, och Sanna också!
    Hon har förresten en blogg som heter sannaplace.blogspot.se om du vill veta vad som händer här i krokarna! Hoppas ni får en underbar andra vecka!
    Kram Lena.

Kommentera

