Thassos levererar

Både sol bad och vackra långa sandstränder. Något sämre är det med maten. Jag tycker inte Grekland har något vidare värst bra mat att erbjuda. Eller jag ska säga jätte god mat. Här har jag hittills haft turen att äta ett par verkligt goda rätter . Då har jag varit här i snart 2 veckor. Kyckling och fisk har ingått i min mat nästan varenda dag. Kycklingen är alltid för hårt tillagad så den är torr. Och grönsaker måste man säga till om. Det är bara pommes överallt. Idag blir det greksallad och friterad aubergine till lunch. Två säkra kort.

De har naturligtvis turist anpassat sitt kök . Nu längtar jag efter vår hemlagade mat. Så nu har jag klagat färdigt om det.

Idag tog vi en lång skön jogg/prommis. Joggade endes stranden till nästa by. Tog ut pengar på områdets enda bankomat. Gick/joggade hem. Jag joggade uppför ”back fan” på hemvägen. Kom nästan upp för hela. Lata Lisa hade blivit Hurtiga Hedvig. Flåsade som en hel blåsbälg men nu är det gjort. Intill bankomaten låg bageriet. Till frukost idag intogs en ljuvlig fetaost paj.

I förrgår gick jag ut på balkongen och klev på vad jag trodde var ett löv. Tyvärr rörde lövet på sig och jag insåg att jag klivit av benet på en syrsa. En ganska stor sådan. Make fick till uppgift att avrätta den. Syrsan kunde ju inte röra sig . Jag lider och känner mig hemsk med stort H när jag gör nåt sådant här. Samma kväll när vi varit ute och ätit såg vi ett gäng ur söta kattungar som skuttade omkring. De var väldigt nära en stor väg. Jag väljer att titta bort i fasa. Vill inte se nån av de bli påkörd. De bor intill campingen här.

Imorse när vi passerar campingen står en liten flicka och gråter förtvivlat. Hennes mamma tröstar henne och på parkeringen ligger en kattunge död. Jag tårkar mina tårar och vandrar vidare. Är oerhört glad över att jag inte såg det hända.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Grekland, katt, Make, Mannen, semester, Thassos. Bokmärk permalänken.

Kommentera

