Att gå på ” fin restaurang”.

Igår bestämde vi oss för att besöka ännu en restaurang . Byggnaden som även är ett hotell ser ut att höra till Ali Baba. Ett sago palats i blått och benvitt. Det syns verkligen om jag säger så. Jag hade läst om det och det fick väldigt goda omdömen.
När jag kommer in på ” fina” ställen får jag jämt känslan av att inte passa in.

Allt var verkligen stilfullt, vackert och elegant. Nu börjar min hjärna jobba på högvarv. ” Vad var det Bertil lärde oss i 4:an?”. Inga armbågar på bordet, servetten i knät och jag sitter rak och snygg i ryggen. Det gör jag i ca 1 minut sen kommer jag på att , ” Ähhhhh! Lägg av”. Hur som så var maten underbar.

Jag beställde in fylld kycklingfile. Den innehöll ost, soltorkade tomater och pinjenötter. Make åt Lambshops. Allt var oerhört vackert upplagt och killen som serverade oss var super trevlig. Lite dyrare än andra ställen men väl värt ett återbesök. Pia pensionär med make traskade hem redan 20.30. Herregud! En kväll med tequila räckte väldigt väl.
22.00 funderade jag på om det var ok att släcka och bädda ner sig. Satan , vilken party pingla jag är numera. 🙂

Nu ligger jag på stranden, har joggat barfota, badat och njuter av dagen. Ser en ensam kvinna som solar och badar . Inget sällskap, bara hon. Jag skulle bli knäpp. Jag imponeras av människor som reser ensamma. Själv skulle jag vara en sån som alla springer när de ser en. Kontakt sökande och social. Bara tanken på att inte ha någon att prata med!

I onsdags kom en ensam kvinna till vårt hotell. Hon satte genast igång och berättade allt om sig. Hon var ensam, har en son, vill kunna vara uppkopplad till sonen via Fb. Hon hade Netflix för att inte känna sig ensam. Då funderar jag lite varför man reser ensam? Hon kanske iofs ville lära sig att vara just ensam.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Grekland, Make, Resa, semester, Thassos. Bokmärk permalänken.

Kommentera

