Insikter

Ibland kan jag komma till insikt om mig själv. Jag pratar till exempel för mig själv. Har väl inte direkt tänkt så mycket på det förrän i helgen. Maken sa 2 ggr ” Vad säger du?”. Nä, inget svarar jag. Jag pratar för mig själv.

Insikt 2. Jag behandlar min hund som om han skulle förstå allt jag säger. Faktum är att säger jag Molly! Då vet han att det är hans bästis hundkompis jag nämner. Kommer jag till Rullis och säger bada. Blir han pin vild. Vår såskopp förvandlas till valp. Så jag bokstaverar till maken. Ska Molte få B A D A? En av grannarna frågar då om han än inte lärt sig alfabetet. Sedan gjorde jag succe. Vi fick nya tillfälliga grannar med husbilar. Hela lördagen hördes ett fågel läte. De hade en burfågel med sig ( en kakadua) . De lyfter ut buren och Molte reagerar direkt. Han är fågelhund ;).

Vi går fram till buren och jag sitter ner och håller i honom eller jag står böjd över honom. Det är där och då jag gör något helt galet. Jag säger med fjantig stämma ” Är det en Pippi? Har du sett Pippin?”.   Skrattade mig fördärvad åt mig själv efter ett par timmar. Ingen reagerade dock på plats. Ingen sa något. Men jag har haft roligt och bjuder gärna på det.

Sedan slutade jag hela röjar helgen på Rullis med att kasta sopor i containern hur många gånger som helst. På containern står det : Endast hushålls sopor. Jag slänger en sopkorg i plast. Säger högt för mig själv ” Endast Hushålls sopor, Ha ha!!”. Varpå jag upptäcker att jag inte är ensam. Jag har någon på andra sidan. Och ja, jag vet att jag inte fick kasta det där.

Nu är det tisdag. Jag har firat världens finaste Elias på hans 12 års dag. Det är 12 år sedan jag var med på förlossningen. Älskade unge! Jag har ätit tårta idag. Tårta som icke var LCHF. Jag har även klippt håret idag. Nu är det ännu kortare. Skit snyggt!

Idag var också dagen då jag kom hem och klev halvvägs in i hallen och kände en stark doft av min mamma. Lina hade påtalat att hon känt en doft av mormor när vi var där. Jag kommer hem och stannar upp i hallen. Konstaterar för maken att det luktar mamma. Det är då han säger ” Ja, jag kände det men jag trodde det var någon mat jag lagat”. Min man tror inte på ett liv efter detta. Jag vill tro på det. Jag stannade i hallen och bara kände in.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, galet, Lina, Make, Rullsand, Saknad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

