Lite ditten och sjukgymnastik.

Somnade sent igår då jag valde att titta på en film på 4:an. Hade kanalen inte haft reklam hade jag kommit i säng runt halv elva. Nu blev det 00.30. Filmen var förutsägbar och skönt  (larvigt) romantisk.

Vaknade relativt tidigt i morse och bestämde mig genast för att vi skulle ut. Fixade min sedvanliga kesoplätts frukost. Lyxade med vispgrädde till och lyckades linda sladden runt byttan med grädde och sopa ner eländet på golvet. Vispgrädde på golv,lådor och ända upp på ugnen. Moltas var lyrisk. Han fick torka golvet.

Strax därpå gav vi oss ut i det underbara vädret. Jag är en människa så påverkad av väder och vindar. Igår var jag lika låg som lågtrycket utanför. Idag är jag lika skinande glad som solen. Vi gick 5 km i väldigt bra tempo i skogen. Jag försöker hålla mig ifrån joggande då min ” falska” ischias kan göra galet ont. Piriformis ( en liten muskel) trycker på nerven som numera ger en påverkan i hela benet. Ända ner under foten. Jag hade kunnat gå hur långt som helst. Det är varmt,vackert och soligt. Vi blev skitiga,svettiga och lyckliga. Ikväll kl 18.00 är det dags för skivstång/intervall.

Pga min smärta på höger sida har jag beställt tid till en väldigt kunnig sjukgymnast i Uppsala. Den 18:e på morgonen ska jag på mitt första besök. Han ska vara väldigt duktig. En av fördelarna är att det bara kostar 80:- per besök. Passar min plånbok utmärkt. Jag hoppas på att få goda råd om bra övningar och hur och vad jag ska göra för att bygga upp bättre muskulatur. Styrketräning står på min framtida agenda. Och jag vill kunna jogga utan smärta. Nu vet jag att jag inte är 25? ( Ibland vet jag det) och kanske är det så att det är slut joggat. Då går jag av bara F_n.

Samtidigt är jag ute efter en bra PT. Jag behöver en spark i en bra riktning. Få lite ny input och träningstips. Det mina vänner kostar en hel skjorta och lite till. Det får bli ett annat framtida projekt.

Idag ska jag göra nåt som får mig att känna mig helt värdelös. Jag ska söka jobb.Skicka in ansökningar.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, höst, hund, ichias, Jogging, Styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lite ditten och sjukgymnastik.

  1. Lena Karlssson skriver:

    Hej Anne!
    Jag gillar verkligen din blogg! Du skriver roligt och tänkvärt, jättebra helt enkelt!
    Kram Lena
    P.S. Lycka till med jobbsökandet!

Kommentera

