Huvudvärk, vila sig lite och lite annat

De sista gångerna som jag tränat Skivstång eller Crossfit så har mitt huvud bokstavligt exploderat i smärta. När jag körde skivstång fick jag sprängande huvudvärk på tunga ben. ( Vi kör tungt på stången och gör tex knäböj).Igår på Cf fick jag det av armhävningar. Sen ligger värken och maler. Maler och gör ont hela passet igenom. Jag tror det är spännings huvudvärk. Idag valde jag bort hård träning och yogade istället. Tände ljus och yogade i vardagsrummet i ca 40 minuter. Kände av nacken även då men tog det väldigt lugnt.

Landade sedan i soffan och slö tittade  på teven. Hamnade i en dokumentär på kanal 2. Det gällde Sara som hade en ovanlig cancer form. En ung tjej som kämpade med cellgifter, smärtor och allt vad behandlingarna innebar. Det slutade med att jag snörvlade i tröjan. Sara överlevde och jag snyftade vidare. Jag gråter aldrig längre. Jag kan sakna det. Att riktigt ful gråta. Det är befriande och skönt. Jag har en teori om att vi alla behöver gråta för att ventilera då och då. Ska nog hyra mig en film efter helgen och gråta ordentligt.

För imorgon så packar make och jag ner våra täcken och flyttar till barnbarnen. Lina med ”han som inte får nämnas i bloggen” ska ut på kryssning med vänner. Vi i vår tur lejer bort Moltas till våra underbara grannar. Thudor lämnar inte Moltas ifred 2 sekunder så vi får ett himla passande om även han är med. Moltas ska få bo på Pensionat Jansson. De ser även till min Tant katt Hilda.

2 av killarna har match på lördag. Det är julmarknad på orten på lördag och Flora är överallt och ingenstans. Hon är väldigt aktiv vår lilla dam. Mormor och morfar ska mysa både fredag och lördag. På lördag kväll när vi kommer hem så somnar vi ovaggat. Precis så som det ska vara. Livet på en pinne liksom.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Crossfit, Kryssning, Lina, Lycka, Make, skivstång, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

