Lågintensiv och Högintensiv Träning

Jag tränar mycket och tränar hårt. Pressar mig själv och älskar känslan av att ta ut mig. Känslan efteråt är bäst. Jag är som tom i huvudet och lycklig. Dock har jag länge dragits med smärta från ländryggen ner i skinkan och hela höger ben. Ibland ända ner under foten. Jag sökt läkare,naprapat mm. Jag kan inte jogga längre. Det förvärrar det hela och att dansa afro gjorde grymt ont.För några veckor sedan fick jag tips om en sjukgymnast i Uppsala som skulle vara väldigt duktig. Jag bokade tid och besökte honom i morse. Det bästa är att han är ansluten till Landstinget så varje besök kostar endast 80:-.

År 2010 gjorde jag en magnetröntgen. Jag hade resultatet med mig till honom. Han var verkligen jättebra och så himla saklig. Jag fick berätta om mina besvär. Han gjorde en grundlig undersökning och sen visade han mig i en Ipad hur allt fungerar . Han förklarade alla fel han såg i mitt läkarutlåtande. Alltså de fel jag hade i rygg och diskar. Han visade varför jag har smärtorna och sa även att han tror att det går att åtgärda.

Han frågade vad jag tränar för något. Jag berättade att jag gärna kör Skivstång/intervall samt Crossfit/crossträning och ibland Core alternativt Yoga.  Ibland 4 ggr i veckan och ibland 5. Han frågar om jag gillar att stretcha? Jag älskar att stretcha. Det är nu jag får lära mig saker jag egentligen redan visste. Jag tränar för många högintensiva pass. Jag behöver dra ner min träning till lågintensiv istället. Går jag tex på Skivstång/intervall ska jag bara köra igenom skivstångs delen. Högintensivt max 1 gång i veckan för övrigt lugnare träning.Dessutom bör jag inte stretcha. Jag är överrörlig och det gör större skada än nytta på min kropp. Jag har ju länge själv varit inne på att börja på gym. Det berättade jag om och om min plan på att köpa några PT timmar.

Det är då han säger att jag kan få träningsprogram utav honom. Han jobbar som sjukgymnast på Actic i Uppsala. Vi ska hjälpas åt med att få ordning på min rygg och jag ska få ett träningsprogram utav honom. Pga de skador jag har i ryggen så har jag nervpåverkan på min Ischias nerv. Den gör så att musklerna krampar på höger sida. Men det ska gå att fixa :D. Då måste jag bara tänka om träningsmässigt. Så nu blir det mer styrketräning, mindre intervaller och behandling i Uppsala. Jag hade detta på känn. Har ett tag känt att jag går åt lite hårt på kroppen.

Det var med lätta fötter jag klev ut från mottagningen idag.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, core, Crossfit, Crossträning, högintensiv, Jogging, lågintensiv, sjukgymnast, stretch, Styrketräning, träning, yoga. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lågintensiv och Högintensiv Träning

  1. Madelene skriver:

    Honom vill jag också träffa!

  2. Åsa Kellgren skriver:

    Misstänker att det är Mats du varit till, honom hade jag också efter min knäoperation, Superduktig och jättetrevlig!!!

  3. Vad skönt att du får hjälp. Jag är också till viss del överrörlig, strechar aldrig.

Kommentera

