Som jag slet och det gjorde maken med

Vi har varit på vårt andra Crosstränings pass tillsammans . Jag tycker det är så otroligt roligt att få maken med mig. Han är annars en riktig soffpotatis som jag tjatat länge på, väldigt länge. Idag körde vi åter ett antal stationer med 2 x 40 sekunder och sedan samma bana 2 x 30 sekunder. På en av stationerna skulle jag ha ett bälte runt midjan. I bältet satt ett långt elastiskt band. Make klev i en öggla och satt i andra änden av repet. Sen skulle jag springa och han hålla emot. Alla som vet hur jag och maken ser ut vet att jag varit helt chanslös om han hållit emot med hela sin styrka. Jag fick kämpa järnet!

Det är nu jag ser hur ni börjar flina för vi skulle även göra tvärtom. Make skulle springa och jag hålla emot. ” Kära nån”! Jag fick hjälp av Sophie som är instruktör på CF passen. Vi hängde som de 2 fantastiskt starka kvinnor vi är och jag kan bara säga att min man han är stark han! Vi åkte bitvis efter honom. Skitjobbigt och jätte roligt. Vi gjorde naturligtvis massor av burpees, chins och massa annat skoj. Vad som stör mig är att jag inte kan göra en endaste jäkla chins utan hjälp av gummiband. Jag kan inte skylla på något annat än att jag är för klen i de musklerna än så länge.

Min bröstkorg ser hemsk ut. Verkligen jätte hemsk. I morse vaknade jag redan innan fem och min t-shirt satt fast i såren. Jag har varit i kontakt med sjukhuset igen och nu avbryter vi hela behandlingen. Min kropp reagerar väldigt starkt på Aldara krämen. Och det är galet oskönt.

Min helg var ok. Lördagen var jätte ok för då var jag ute och gick med min vän Karin. Karin är ung,söt och hur gullig som helst. Det roliga är att jag haft henne på Förskolan för många år sedan. Hon kommer ihåg mig som den fröken som ritade fina troll och hade lockigt hår :). Vi har tränat ganska mycket ihop och vi promenerade en lång sväng med våra hundar i lördags på dagen. Vi avslutade det hela med att gå på marknad tillsammans.  Min äldsta vän är 86 år. Det är min Lisa, min fina vän och granne. Vänskap har ingen ålder, ingen ålder alls. Himla härligt.

Om 2 veckor ska jag på Party. Min bror fyller 50 år och ska ha en stor fest. Vilket jag verkligen ser fram emot. Dock kan jag inget förtälja om presenter osv på bloggen då jag är rädd att han tittar in här. Berättar istället allt efteråt :).

Det var lite om allt. Nu är det godnatt.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Aktinisk Keratos, Aldara, burpees, chins, Crossfit, Crossträning, Make, stark, träning, Träningsvärk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

