Ett break från mig

Ibland så tar jag en paus från mig själv. Hösten och jag är som sagt inte riktigt kontanta med varandra. När det är morgon,mörkt och regnigt så har jag lite svårt att hoppa upp och tänka ” Tjohoo, vad glad jag är och tänk! Vad bra jag mår”. Fast egentligen så mår jag bra alltså rent fysiskt. Synd att klaga.

Jag tar bara ett litet avbrott från skrivande och babblande. Går in i mig själv och trivs vissa stunder i min ensamhet. Retar upp mig på saker som jag i vanliga fall inte stör mig på alls. Och numera vet jag att det bara handlar om mig. Det är egentligen inte personen ifråga jag stör mig på ” Läs maken”. För jag anar mig till att det inte är bara jag som stör mig på han jag lever med ibland.

Jag vet också att jag är den viktigaste personen i mitt liv. Men jag glömmer bort det ibland. Mår jag bra så mår de i min närhet bra. Och visst strävar vi alla på ett eller annat sätt efter att må så bra som möjligt. Sen att vi låter oss styras av rädslor och kärlek det är en helt annan sak. Rädslor kan vara så påtagliga och skapa en enorm ångest. Ångest ger stress och så är vi i en ond cirkel.

Igår tog jag åter fram mina avslappnings övningar. Målet med bra avslappning och andning är att verkligen kunna koppla av och andas i lugn och ro. Jag somnar. Hinner aldrig höra ett helt avsnitt och det pågår endast i 10-12 minuter. Vaknar och är som en ny människa. Kroppen har fått syresätta alla celler med nytt ,fräscht syre.

Idag innan jobbet gör jag nada, ingenting. Igår var jag instruktör för ett Afropass. Var vikarie. Hur roligt som helst. Idag har jag köpt de första julklapparna åt barnbarnen. Jag fullkomligt älskar nätshopping.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, avslappning, Barnbarn, julklappar, Shopping. Bokmärk permalänken.

Kommentera

