Söndagsmys

Idag har varit en sådan där ” Jag slappar och har det bra dag”. Vaknade runt 07.30 och var kissnödig som en iller. Fixade kaffe och funderade i dryga halvtimmen på vad för sorts frukost jag skulle inta. Maken i sin tur skulle ut och jaga. Han hade nog varit uppe sedan 04.00 i väntan på att få åka iväg. Jag tycker mig ana att han är lika förväntansfull inför jakten som mina barnbarn på julafton.

Runt 08.00 på morgonen var jag själv. Ibland är det så förbenat skönt att vara alldeles ensam. Frukosten bestod av en tallrik kokosgröt med hallon. Jag står mig väldigt länge på det. Första portionen i veckan var väl sådär men nu så. Det tar sig. Vid det här laget ville Molte också ha frulle. Sen gick vi ut. Vi strosade runt i solskenet och kylan. Älskar såna här krispiga dagar. Kom på mig själv att jag kände mig lugn. Jag gick inte i 190. Jag gick i normal promenad takt. Heureka! eller nåt. Moltas i sin tur är på väg att förvandlas till naken hund. Jag borstade honom hur länge som helst samt klippte klor och gullade.

Idag är också dagen som jag alltid ser fram emot. Skivstångs träning med Friskis & Svettis. Idag avbokade jag. Istället yogade jag i dryga 45 minuter. Yoga med Lena . Denna underbara människa.

Jag har  börjat hosta och vaknade i omgångar i morse utav att jag snarkade. Känner en begynnande förkylning. Robban har varit förkyld länge och antagligen smittat sin fru. Dessutom är det så många som snorar och snörvlar i min närhet.

Maken anländer hem. Han har inte skjutit någon Bambi och vi bestämmer oss för att se på film. Jag älskar tecknade/animerade filmer. Idag såg vi Dumma Mej 2. När jag ser filmer som den så får jag samma underbara känsla i kroppen som när jag var liten. Jag skrattar högt och önskar mig en egen Minion. Eller ett gäng Minioner. Må bra känslan fortsatte.

Dagen har sedan fortsatt i slappandets tecken. Ätit rester, gjort en Cole Slaw och nu bara vänta på att Bron börjar.Imorgon kl 13.00 är det dags att träffa doktor Hans. Nu ska vi se vad vi kan göra åt min arm.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Friskis & Svettis, Hälsa, hund, jägare, Lycka, Make, Moltas. Bokmärk permalänken.

Kommentera

