Sur tant och snopp mätning

Det är fredag. På fredag kvällen lagar vi god mat och umgås. Jag umgås med mig själv. Make somnar strax efter 20.00. Ikväll lär det inte bli så. Hans lillebror är ute och jagar vildsvin. De turas om att jaga och skjuter den som är ute ett svin så åker den andra dit och hjälper till att ta hand om det. Ikväll sköt lillebror en gris. Vi stod mitt i pizza bakningen. Jag var hungrig som en panter. Förvandlades till häxan surtant på 2 röda sekunder. Dessutom hade maken dissat pizza degen från början. Lchf pizza deg är inte alls som vanlig men helt ok. ( Enligt häxan surtant)

Jag har nu ätit pizza och den blev god. Jag har varvat ner och fått energin tillbaka. Min förbenade förkylning håller på att bryta ut ordentligt. Jag ringde Lina och hon trodde jag grät. Så knäckt blir jag inte av ett vildsvin. Jag snorar bara. Men jag hävdar att det är förbjudet att jaga svin på fredagar. Lördagar går bra.

I morse gick jag till mina underbara grannar med tidningen. De får Aftonbladet varje morgon av oss. Moltas bibbar dit den och får en riskaka i utbyte. Grannarna är ett underbart äldre par. ( Ej gamla) . Han är 83 och hon är 86 år. Han är lammkött som hon jagat upp enligt honom. I morse när han öppnade dörren hade han en apparat framför apparaten. En maskin med siffror. Den hängde där och dinglade liksom. Han frågade om jag visste vad det är? Enligt honom så var det en maskin som mäter storleken på picken. Jag undrade om man måste ha en maskin till det vid hans ålder? Kanske just det som är spännande? Att se om den håller måttet. Det var en apparat som mätte blodtrycket i ett dygn. Jag tyckte dock att hans förklaring från början var bättre. Jag älskar och respekterar mina grannar högt.

För övrigt är jag så gott som klar med alla julklappar från och med idag. Det är banne mig bra med Black Friday även i Sverige.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i apparat, grannar, LCHF, pizza, svin. Bokmärk permalänken.

Kommentera

