Stumma ben

Igår var jag på crossträning för första gången på ett par veckor. Har ju varit lite klen ett tag ( Fökyld) . Igår körde vi en sorts Amrap ( As many rounds as possible) . Jag räknade ut i morse när jag inte kunde sova att jag gjorde ca 125 benböj med hopp. Och 45 av de på mjuk matta. Vi gjorde även burpees,armhävningar,utfall mm. Plankan gör jag numera i en tuffare variant med armarna framsträckta . Det var tungt. Det kändes att jag varit hängig. Idag vaggade jag fram på morgonen. Benen är stumma men känslan i kroppen är fantastisk.

Har ni aldrig provat crossträning i Östhammar? Nu riktar jag mig till er som bor i området så GÖR det. Det är roligt,bra träning och ni sätter själva ribban för vad ni orkar. Måndagar kl 19.30 och onsdagar 19.00 i Kristinelundsskolan. Jag åker alltid på måndagarna.

Nu ska jag göra lite pepparkaksmusli efter Åses recept. Har även gjort eget mandelsmör. Känner mig som ”Husliga Tant Asta”. Det är bara hucklet på huvudet som fattas och ett förkläde. Jag äger inget förkläde.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i benböj, burpees, Crossfit, Crossträning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

