Tiden går och jag åker med

Nu var det ett tag sedan jag pratade med bloggen. Orden tog inte slut, inte alls. Jag bara tappade lusten att skriva mig lite.  Nu kom lusten plötsligt tillbaka så nu kör jag. Vad gör jag då i mitt liv. Jo, jag har börjat studera Engelska B. Så hette det förr. Nu heter det Eng 6. Mitt mål är att kunna studera vidare till Medicinsk sekreterare eller Vårdadministratör. Det är typ samma lika utbildning men olika namn i olika skolor. Jag får slita som ett gnu just nu med studierna då Tant inte har läst Engelska på många år. Men jag har roligt. För en stund sedan la jag ifrån mig böckerna då jag inte fattade ett dugg av det jag läste. Jag ser, hör och andas glosor. Känns som om jag skiter glosor.

För övrigt har jag påbörjat en behandling hos Mårten i Uppsala med nålar för mina smärtor i mitt ben, min rygg och för min tennisarmbåge. Låter bättre att säga det än musarm. Kan misstolkas. Mårten behandlar mig med 10 cm långa nålar som är 0,25 mm tjocka. Han sticker in de i partier i kroppen där det gör som ondast. Inte någon akupunktur utan mera en plågsam behandling med väldigt goda resultat. Jag har träffat honom 3 gånger nu och han är fantastisk. Ja, det gör ont. Vissa gånger gör det skitont. Men jag märker av förbättrade resultat. Jag är inte bra ännu men mycket, mycket bättre. Förra gången försökte jag vara tyst och djupandas. Då bad han mig säga till när det gjorde ont. Och där det gör som ondast sticker han in nålen än fler gånger och luckrar upp gamla inflammationer och pålagringar som legat där i många år. Jag har blivit stucken i armbågen, axeln, ljumsken,skinkan och ryggen. Spännande att hitta något som ger effekt.

Sen har jag tränat och tränat lite till. Softat och njutit av barnbarnen och familjen. Försökt mig på lite jogging men fick ge upp. Har som mål att kunna springa milen innan sommaren är slut. Mårten har lovat att det ska funka. Tiden rusar på och jag försöker åka med. Har inte några sysselsättnings problem alls. Idag skickades första skolansökan in. Håll tummarna.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

