Tre P:n Påsk, Plugg och pussar

Vem kommer på att man ska krydda korv med mynta? Jag hatar mynta i mat. Det är hur läskigt som helst. Eftersom jag äter som jag äter så söker jag alltid korv med hög kötthalt och gärna från närområdet. Idag hittade jag lammkorv 83% och de hade kryddat sönder den med mynta.

För övrigt så läser jag lite Engelska, tränar mig lite och njuter av att bara vara lite. Det är påsk och för mig är det inget stort. Jag har ställt fram 2 påskprydnader. En tupp och en höna. Vi har handlat mat till morgondagen som spenderas hos Lina med familj. De har besök från England så äntligen får jag nyttja mina språk kunskaper. I morse började jag med frukost och studier. Skrev ett prov och prickade in 10 av 10 möjliga. Jag är nöjd med det.

Efter studierna var det dags för burpees. Har haft en blipp i huvudet vid 8 st. Det blev alltid tungt vid just den åttonde. Det har jag nu övervunnit, Idag blev det totalt 4 x 10  och en massa annat roligt dvs armhävningar, plankor, benböj och bål övningar i chins stången. Skönt att ha träningen gjord på morgonen.

Tillbaka till morgondagen. Vi ska ha traditionellt Påskbord med sill och nubbe samt annat gott. Engelsmännen ska få uppleva Svenska traditioner. Laddar med en nubbevisa också. Enda molnet på min himmel just nu är att jag antagit en utmaning. Inget socker på 4 veckor. Nu äter jag väldigt lite socker i vanliga fall. Möjligen mörk choklad.Men nu är det nada, zipp, nothing på fyra veckor. Två veckor är avklarade. Mitt vackra ägg med choklad som jag fått av maken får vänta ett par veckor till. Är det något jag verkligen besitter så är det karaktär när det gäller. Himla skönt!

Glad Påsk önskar jag alla mina vänner.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i burpees, påsk, puss. Bokmärk permalänken.

Kommentera

