How far should we go?

Jag skriver och skriver och pennan glöder. Sen åker jag hem och för in allt i word på andra datorn. Bertram heter min gamla dator. Där finns Office paketet. Min nya dator som är odöpt? Har inget Office paket. Vi är på Rullis och har ställt upp husvagnen med förtält och allt som hör till. Jag har hasat runt som en ulmenkott i mjukisar , konstant sedan fredag kväll. Inget smink, inga åtsittande kläder och en massa studier. Har ett stort uppdrag som ska vara inne imorgon kväll.

Jag har även krattat, lagat mat, handlat lite och förvånats över hur mycket som behöver bytas ut . Allt utom maken i stort sett :D. Vår vagn är sliten, förtältet likaså men det funkar. Toan har frysit i vinter så det går ej att spola. Toan som man inte får göra nr 2 i bara nr 1.Eftersom jag har problem med just nr 2 så far jag som ett skollat troll mellan husvagn och servicebyggnad. Iförd mina gräsligt fula foppatofflor i blått.

Denna första helg finns alltid mycket att göra . Kombinationen studier och husvagn = make har fått jobba häcken av sig. Jag ska skriva en berättelse på minst 400 ord om hur mitt liv efter en flygplanskrasch varit. En krasch där jag började äta av mina döda djupfrysta kamrater. Hur mitt liv sett ut de senaste 35 åren. Fantasin flödar och ja, jag har sett filmen Alive för länge sedan. Jag ska även skriva minst 600 ord om 3 historiska personer från The United States samt göra en muntlig inspelning ( argumentation) om The Global Warming.

I do not even argument about Global Warming in Swedish?  But I know I can if I have to. I enjoy the studies and I do learn a ot of new words and fact about interesting people. Now! Back to the books.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i engelska, Husvagn, Rullsand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

