Visst gör det ont när värmen försvinner

Men vilken sommar vi haft. Solig, varm, svettig och alldeles underbar. Dock var det kämpigt att åka hoj i 34 graders värme med skinnställ. Tant flöt ut i molekyler innan för jackan och de bitvis vadderade byxorna. I Grekland hyr vi alltid en tyngre vespa. Glider runt i hjälm,shorts, linne och flippisar. Här hemma har jag ryggplatta, skinnbyxor med skydd ( tjocka) på knän, rumpa sedan en skinnjacka full med skydd samt snusis och hjälm. Sist men inte minst mina underbara Primeboots med stålhätta. Men åker jag 120 km i timmen på motorväg så känns det skönt att vara ordentligt skyddad.

Hur har ni haft det i sommar? Är ni nöjda med livet? Känner ni att ni fått er beskärda del av sol, god mat, vin och lättja. Jag slog till och blev sjuk denna sommar. Det mesta gick utför och jag hade svart bälte i att cykla ” satans fort” till toaletten på Rullis. Dessutom hamnade jag i någon form av total mörker i hjärnan. Jag förstod ingenting. Det var sommar, ledigt och allt skulle vara himla bra. Läkare konsulterades och prover togs och det visade sig att min sköldkörtel gått och blivit övertrött. Det förklarade en hel del och jag har nu fått en medicin som ska ställas in. Livet återvänder sakta men det är ingen lek.

Trots detta har jag tränat ganska mycket. Träningen ger mig endorfiner och jag behöver de mer än någonsin. Det är min må bra grej. När temperaturen inte var mer än 24 grader pustade jag och svettades innanför vindskyddet vid husvagnen på kvällarna. Det har varit amraps och Hiit och jag har pumpat med skivstång och hantlar. Molte och jag har även lunkat runt i spåren några gånger. Lofsan har en guldgruva med olika bra träningspass på sin hemsida.

Jag har även umgåtts med barnbarnen och njutit av fiske, kramar och tacos. Flora som snart blir 2 år brukar ringa mig på Facetime ( Dessa moderna ungar ) . Hon jublar när hon ser sin ”Ovvo”. Jag är Ovvo , morfar är Ovva och köttbulle är ulleulle. Just nu sprutar orden ur detta flickebarn som precis börjat på förskolan.

Det enda jag fortfarande saknar är ett arbete på heltid. Så nu ämnar jag sätta mig och skriva ett nytt CV samt ett bättre personligt brev.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, hund, Husvagn, Livet, Lycka, MC, Moltas. Bokmärk permalänken.

Kommentera

