Broccolisoppa

Är underskattad mat. Jag toppade den med knaperstekt bacon. Avnjöt det hela med tända ljus och en lugn känsla i själen.

Apropå mat och föda så åt jag mig en riktig lussebulle och en pepparkaka igår. Jag förstod åter igen varför jag inte ska göra det. Hej ! Toaletten som blev mitt andra hem. Idag är det åter socker och jäsfritt. Tänk så viktigt det är att känna in och förstå sin kropp.

Igår kväll avnjöt jag en god middag och hade väldigt trevligt sällskap. Vi skrattade, grät och pratade . Idag är jag ensam hela dagen då maken jagar.
Har avnjutit en lång och skön prommis i skogen. Tittar på musikhjälpens bröllop och gråtit. Älskar Sarahs ” Kärleksvisa”. Den sången skrev jag om texten till. Den sjöng Emma ( en otroligt duktig ung tjej) på min mammas begravning. Jag grät floder idag. Jag saknar min mamma. Det kommer jag göra hela mitt liv.

Nu väntar en promenad med Moltas igen, dammsugning och ett chinspass.
Ha en skön tredje advent alla vänner.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i chins, LCHF, lussebullar, Mamma, mat, Moltas, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

