Fest, sol och lite annat

Jag var på fest igår med mitt före detta arbete. Julbord på Hyllan i Uppsala med Wallmans som underhöll. Helt ok var det.Nu hör inte jag till julmats fantasterna. Har aldrig gjort. Men det var ok. Roligt att träffa alla en sväng.

Idag vaknade jag och funderade  på vem som ätit kattbajs med min mun? Jag är relativt sparsam med alkohol intag. Vet inte när jag varit berusad sist. Tycker inte om att vara bakis. Intog en frukost bestående av kesobröd som jag bakade och sen gick vi ut i skogen. På mitt träningsschema denna vecka stod 120 minuters promenad. Lofsangruppen ger mig bra och viktiga träningspass. Jag tog med mig make och hund och vi traskade på i rask takt. Det blev en mil och inte fullt  2 timmar men så skönt.

Reggade mig även på Yogobe. Jag vill ha mer kunskap i yoga. Igår på min promenad kom jag på att jag kanske bore studera till Kurator eller beteendevetare. De studier jag sökt och inte kommit in på är på 2 år. Detta är något längre studietid men va sjutton? så nu ämnar jag kolla upp det. Jag vet att jag behöver matte 2. Hej och hå ! Jag och matematik är inte bästisar alls.

Nu surfar jag runt och söker på ordet gran. Ett stycke make tycker vi ska ha plastgran. Ett stycke hustru vill ha Piff&Puff gran. En sådan hade jag för 2 år sedan. En riktig en som luktar gran. Robban tycker vi kör en kombo av Wunderbaum och plast.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i gran, Jul, PT, träning, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

