Ett dygn i min

Favorit stad Gävle. Ett dygn som vart alldeles fantastiskt bra och som vi behövde. Har man som vi umgåtts dvs levt ihop i snart 24 år kan man behöva uppgradera sin relation ibland. Vi bodde på Grand Elite Hotell och kan varmt rekommendera det. Innan vi checkade in tog vi en tur till Stadium Outlet. Jamen!! hur billigt som helst. Jag köpte mig en mössa. En pälsmössa. Inte äkta päls 😀 That’s it. Inget annat alls. Maken handlade lite mer.

Sedan var det dags för apoteket röda näsan. Där inköptes Rosa Rotari bubbel. Jag hade bokat ett rum med badkar då vi inte äger ett sådant hemma. Hotellet var väldigt fräscht. Rummet var jättefint och hotellfrukosten i morse underbar. Jag som är kroniskt hungrig stod mig ända till 15.00 idag. Igår lunchade vi på O’Learys och åt en helt fantastisk middag på Kalles Grill och Bar. Vi hade bokat bord. Är ni i Gävle så kan jag varmt rekommendera Kalles. Men kom ihåg att boka bord. Maken åt biff och jag kyckling. Till förrätt åt vi 3 små plock tallrikar med ost och räkkrustader. Gott vin, god öl och fantastisk service. Inte speciellt dyrt heller. Vår nota slutade på 654:- för oss 2. Då hade jag tagit 2 glas vin och Robban 3 öl. Vi avslutade allt med en kopp kaffe i var. Gör ett besök. Ni kommer inte  bli besvikna.

Vi har badat, druckit bubbel, Jag har babblat. Maken har lyssnat. Vi har frysit på våra promenader ( Otroligt kallt i Gävle denna helg.). Jag har köpt en topp och en kavaj på H&M. Vi hade sen utcheckning idag. Fick vara kvar till 18.00. Men vi var nöjda vid lunchtid. Åkte E4:an via Tierp och slog inte på radion i tid. Det hade hänt en olycka strax innan Tierp. Där blev vi ståendes i dryga timmen. Under vår väntan i kön uppdaterades läget på radion i omgångar. Innan vi hade kommit loss hade det även hänt en olycka i norrgående riktning. Detta pga att folk åkt dit för att titta på olyckan i andra riktningen. De kallade det för en ” Tittkö olycka”. Vad är det för FEL på folk? Hur nyfiken kan man vara? Det var snor halt på sina ställen och folk håller inte avstånden till sina medtrafikanter.

Jag vart mest oroad över att behöva göra behov 1 alternativt mardröms scenario behov 2. Det går ju inte direkt att smyga med på en motorväg i kilometer långa köer. Jag hade redan tingat den stora gula Stadium kassen i baksätet. 😀 . Sedan började jag bli hungrig. När jag blir lätt hungrig är det ingen fara men när det eskalerar blir jag arg. Till slut blir jag yr i huvudet och gråter . Jag kan vara fasligt aggressiv vid hunger. Det är en genetisk grej. Många i min familj är likadana. Igår när jag väntade på bord på restaurangen åt jag en skål ost själv. Annars hade jag inte varit rolig att umgås med. Jag är otroligt noga med vad jag äter och hur ofta jag äter så jag får sällan dessa blodsocker dippar. Igår gick allt för många timmar mellan lunch och middag. Maken bara skakar på huvudet och väntar på att jag ska börja ha mellanmål i fickan som min mamma alltid hade.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i gävle, kalles, kärlek, Make, mat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ett dygn i min

  1. Lena Karlsson skriver:

    Va kul att ni gillade hotellet! Den där Kalle ska vi leta reda på nästa gång vi är där, verkade bra!

Kommentera

