Att ha tråkigt

Är nyttigt sägs det. Jag har själv sagt det till barn och barnbarn. Idag är jag uttråkad. Det liksom kokar inuti och jag vet väl inte riktigt vad jag ska göra av mig själv. Planerat in träning och yoga i eftermiddag men än så länge är det bara mitt på dagen. Tog fram yoga mattan och la mig platt ner. Andades, andades djupt i 15 minuter. Det hälpte för stunden men sen då? Så ser det ut hos mig ibland. Vad gör ni när ni har tråkigt?

Idag fyller en av mina äldsta vänner år. Vi har känt varandra sedan klass 1. Hon är en av de viktigaste personerna i mitt liv. Vi tar alltid vid där vi slutar när vi ses. Och snart är det dags för oss att ses. Det ser jag verkligen fram emot. Vänner och vänskap är viktigt. Jag har ett oerhört behov av att kunna prata , bolla och diskutera med mina tjejkompisar. Kan prata i timmar i telefonen. Så Grattis Carina ❤ . Om 3 veckor ses vi.

Den sista tiden har jag fått lätta problem med att se texten på teven. Både i sovrummet och i vardagsrummet. Idag bokade jag tid till optikern. På torsdag är det dags att göra en ordentlig synkontroll. Som det är idag så far jag runt med läsglasögon på huvudet mest hela tiden. Att åka till affären utan de är en katastrof. Jag ser inte vad saker och ting kostar. Det händer ibland att jag letar efter mina glasögon ( läs ofta). Då sitter de nästan alltid på mitt huvud. Det är åldern, förfallet, tant tecknet. Kalla det vad du vill. Till och med maten på tallriken är numera diffus utan brillor. Nu ämnar tant se klart. Kan vara så att det blir en dyr historia.

Asta ska nu tillreda sig och maken en lunch. Fnula vidare på vad hon ska förgylla sin dag med. Det enda jag med säkerhet vet är att jag ska göra av med överskotts energi på träning.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Glasögon, tant, träning, tråkigt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

