Mårten han kan han

Då pratar jag om Mårten med nålarna. Han är också utbildad Naprapat. Jag har sökt sjukgymnast och träffat henne 2 gånger. Jag har varit till läkaren som gav mig 3 olika diagnoser. Men jag blev inte bra. Smärtan skiftade från dag till dag och det har varit / är oerhört tungt. Jag har hela tiden hävdat att det är något som sitter i kläm. Jag har nervvärk, ungefär som tandvärk från skulderbladet ner i axeln, in i triceps och ner i armbåge och fingrar. Värst har det varit att vara ute och gå och bara låta armen hänga eller att vakna av smärtan. Jag bokade en tid till Mårten. Han är dyr men så mycket värd det en sån här gång.

Han är också oerhört kunnig vilket är väldigt attraktivt. Ja, på ett bra sätt. Inte så att jag vill kasta mig över honom och bonka, bonka. Nej, hans kunskap och intresse för oss med skador är unikt. Jag hann bara berätta lite grann utav mitt problem och även tala om det som läkaren sagt, när han säger att mina problem kommer från nacken. Jag har en nerv i kläm i C7. Han klämmer pekar visar och förklarar och allt är klockrent. Jag strålade som en sol i mars när han sa – ”Att nerven är i kläm”. Jag har ju hävdat det hela tiden.

Jag blev stucken med nålar, han sträckt, knäckte och böjde och töjde. Jag är numera 10 cm längre och mycket lättare i sinnet. Min arm/axel är mycket bättre. Inte helt bra men mycket bättre, Halleluja! Jag ska tillbaka en gång till om en vecka. Min axel ömmar men allt det han visade och förklarade är så himla mycket bättre. Denna nerv inklämning kan även ge depression. Det pga den ständiga smärtan. Höger underarm var stenhård då den fick jobba konstant även när jag vilade. Nu ska det nog bli ordning på Tanten.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Mårten nålar tant ajajont. Bokmärk permalänken.

Kommentera

