Jag önskar

Att jag hade förmågan att skriva så där vansinnigt klämkäcka inlägg och glada tillrop om hur underbart allting är. Visst är saker och ting underbara. Solen skiner, jag har en fantastisk familj och allt det där vet jag. Tyvärr finns det saker i mitt liv som jag inte riktigt behärskar just nu. Men snart så.

Jag är ju en person som hela tiden strävar efter ett naturligt tillstånd i kropp och själ. Mitt allra största mål de sista åren har varit att bli så medicin fri som möjligt. Just nu ser det inte så positivt ut men det kommer också. Jag behöver bara vila, andas och landa i det som sker. Att sluta prestera, att jobba med att hitta ett lugn och att utöva yoga samt avslappning.

Jag älskar det faktum att skogen i stort sett är snö och isfri. Vi vandrar kilometer efter kilometer i skogarna jag och min farbror Moltas. Jag har lyckats hålla honom borta från årets första dopp än så länge. I morse regnade träden ner på oss. Isen från nattens minus grader droppade på våra huvuden. Jag stannade till i en glänta och utövade lite yoga. Det har varit intressant att få följa årstidens flöde på våra gemensamma morgon turer.

Jag önskar er alla en trevlig helg. Ta vara på solen och den friska vårluften. Var rädd om varandra.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Livet, Moltas, yoga. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag önskar

  1. Gunilla skriver:

    Va härligt att du lämnat sängen! Var lite orolig där en stund. Tror att du är på rätt spår, att vara här och nu är ett bra alternativ tror jag.

Kommentera

