Idag är dagen

Då jag insåg att jag önskar jag haft sådana föräldrar som jag är själv. .) En trevlig ingivelse mitt i vardagen. Jag är inte perfekt för det är ingen men himla bra det är jag. Vi skulle mysa Flora och jag idag. Vi skulle åka buss. Hon skulle äntligen få göra sin första bussresa. Hon var inte hungrig igår eftermiddag. Och onsdags myset ( lite godis) skulle morfar få. Morfar ville i och för sig inte ha det då Flora nös rätt ner i godis påsen i bilen.

Vi la oss i hyfsad tid och Flora sov innan 20.30. När kl var 00.10 hade inte mormor haft vett att somna ännu. Då vaknar det lilla livet och vill ha vatten. Hon somnar om, ställer sig raskt på alla fyra och spyr ner vår säng. Sen var det cirkus hela natten. Hon kräktes i ett fram till halv sex på morgonen Då hade vi duschat mitt i natta, bytt ett antal lakan, jag var nerspydd i omgångar och moppa torkade och hulkade. När jag ringde och väckte Lina i morse stod Flora snabbt i hallen och sa att hon var ”pisk nu”. Hon ville hem. Jag sov inte på hela natten. Doja ville inte ligga och sova. Jag satt i sängen med henne i knät. Att vara dryga 2 år och få sitt livs första kräksjuka är lika med skräck.

Vi skjutsade hem henne , åkte hem och Moppa åkte till arbetet medans jag bäddade ner mig i hela 1,5 timme. Sen åkte jag till Flora en stund igen då Elias skulle till tandläkaren med pappa O. Då sprang hon runt och hade piggnat till rejält. Tack och lov.

Jag är lätt trött nu. Och väldigt, väldigt vindtyrig.

Det finns inga sjukdomar jag skyr som magsjukan då jag aldrig är sjuk i ett dygn på grund av min ulcerös Colit. 7-14 dagar brukar det bli. Jag har bestämt mig för att ingen magsjuka i världen ska få invadera denna kropp. Och känner där vad rökt jag är .

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i äckligt, Barnbarn, kärlek, magsjuka. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Idag är dagen

  1. Lena Karlsson skriver:

    Men stackars! Hoppas du klarar dig! Kräks är verkligen inte kul, torkade på jobbet häromdan… Har hittills klarat mig…

Kommentera

