Hur trött kan man vara?

Idag är jag super, mega , jätte trött. Påsarna under ögonen är skrämmande. Jag såg mig själv i spegeln och tänkte ” Hur ser du ut?” Idag blir det lugnt och stilla i min lilla byhåle villa. Kanske ska jag ge mig på att läsa en bok? Jag har inte läst på länge då jag får läsa samma sida om och om igen utan att förstå vad det det står där. Därför beställde jag 2 nya böcker i förrgår. Författaren heter Jojo Moyes. I somras läste jag ” Livet efter dig” i Grekland och fulgrät på stranden i en solstol. Nu ska jag läsa Sista brevet från din älskade och Sophies historia. Jag älskar att läsa och nu när hjärnan börjat varva ner kommer det att ordna sig galant.

Under dagen ska även ett lugnt ljuvligt yogapass utföras och lite ”Knack i pannan” . Väldigt lugnande och inte svårt att utföra. Nu sitter jag inte ute bland folk och knackar men det går att göra det om man skippar att knacka sig på huvudet eller i ansiktet. Knacka bara på fingrarna, lite diskret. Det funkar bra.

Nu en prommis i solen.

Efter en 6 km lång sväng i skog och vid vatten med min fina vän Maritha och Hennes Selma har Moltas badat och jag piggnat till lite. Erkänner ändå att jag tänker sova lite middag. Kroppen behöver det. När jag kom hem hade jag fått ett glädjande besked. Vilket jag verkligen behövde. Det har varit lite mycket uppförsbacke ett tag.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Moltas, tapping, trött, yoga. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hur trött kan man vara?

  1. moreliamorelia skriver:

    Det finaste man kan vara är snäll mot sig själv. ❤
    Jojo Moyes böcker är så fina. Jag läser Sophies historia nu men har inte kommit in i den än.
    Hoppas ni klarade er från magsjukan. Kram!

Kommentera

