Nu ska vi prata om hår!

När man åldras ändrar håret karaktär och struktur. Det tappar lite färg ( Jag är 80% grå) och börjar även växa på ställen där det inte har att göra. Dessutom blir hårstråna grövre och spretigare. Att ha gråa hår i sina ögonbryn är inte roligt. De vill som stritta rätt ut. Som tur är har jag en personlig ögonbrynsplockare som lystrar till namnet Lina.

Samma Lina var jag hemma hos för några veckor sedan. Vi sitter i hennes kök. Jag sitter mot ljuset varpå hon ylar ” Men mamma! Du har hårstrån på hakan”. Jag hamnar i chock och skickar henne för att hämta pincetten. Hon skrattar läppen av sig åt sin förtvivlade mor. Jag vet att jag länge haft ett skäggstrå ( Ni hör väl) . Nu hade jag minst 3. Det jag visste om sitter fast i själva skelettet. Så känns det när det ska ryckas ur med pincett. Jag ryser när det sker. Jag har sagt till min käre make att han måste säga till om han ser något strå och han har lovat att rycka dessa när jag ligger på hemmet.

Jag kommer hem pincettad och fin från Lina. Ifrågasätter varför han inget sagt. Då kommer det. ” Men! Jag ser ju så dåligt”. Tid ska genast bokas för synkontroll. Han måste ju kunna vårda sin hustru på bästa sätt i framtiden. Jag tycker det är hemskt onödigt att håret liksom förflyttar sig på kroppen av sig själv. Min bror säger att ”det han tappat på huvudet numera sitter på hans rygg.” Jag har än så länge inget hår på ryggen.

Näshåren då? De förökar sig de med. Men det var lät avhjälpt. Näshårstrimmer från Clas Ohlsson 79:-  . Jag har tappat den i golvet men make meckar. Och den är ju så billig så det går att köpa sig en ny. Nu kommer sommaren och med den bikini säsongen. Det har jag löst genom att använda mig av bikini trosor med korta ben dvs boxer modell. Dessutom får jag inte sola så det är inget probelm.

För min del fick håret gärna hålla sig på de platser där de ska vara. Jag hade gärna haft samma underbara hårsvall som min dotter. Istället fick jag ett väldigt lockigt och lite tunnare hår. Tant Asta har bestämt sig för att åter spara ner sitt hår till en lite längre kort frisyr. Jag får vara glad så länge jag har håret i behåll.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i ögonbryn, bikinilinjen, Boxer', Hår, näshår, tant. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nu ska vi prata om hår!

  1. Morelia skriver:

    Hahaha! Förlåt, jag garvar ihjäl mig och förfasas över att det snart kommer att vara min tur! 😀 Jag ser att jag börjat få ”morrhår” och planerar att köra Veet så snart de inte längre bara är ljusa och tunna.
    Du är alltid fin!

Kommentera

