Vissa dagar är fulla av mer eller

Mindre angenäma överraskningar. I torsdags fick vi rycka ut sent på kvällen då Lilla fröken Flora blivit sjuk. De fick åka in med henne akut till Akademiska sjukhuset. Den lilla damen har benägenhet att få förstoppning. Som tur är så gick allting bra så vi kunde åka hem igen runt 02.00. Nu ska Flora utredas gällande gluten och jag hoppas så att de får ordning på den lilla magen. Hon har verkligen ont.

Make och jag kastade oss i väg mitt i natta som sagt var och Farbror Molte fick följa med. Molte är nöjd om han bara får vara med oss. Jag fascineras av min man som lägger sig i soffan hos Lina och tok somnar. Han snarkar ikapp med Thudor. Själv diskade jag undan i köket hos den stora familjen och torkade bord, bänkar osv. Jag går upp i varv av såna här händelser. Absolut inte ner i varv. Surfade mig lite, läste skvaller blaska, förflyttade mig till sovrummet. Bad make flytta sig till sovrummet då jag inte visste hur länge de skulle bli borta. Make hasar sig genom hallen. Kraschar i säng och somnar om. Jag är avundsjuk. Jag snurrar, vänder mig och inser att Thudor vill ut. Make går ut med Thudor. Kommer in och somnar i fåtöljen. Frun dvs jag är än mer avundsjuk. Då ringer Lina. Allt har gått bra och de är på väg hem.

Fredagen tillbringade jag sedan i Uppsala med mina flickor. Lina, Flora och mormor gjorde stan. Jag fick den stora äran att följa med för utprovning av brudklänningen. Min dotter är vacker som en dag och enligt Flora såg mamma ut som en prinsessa. Vi tog en sväng til Gränby för lite lunch, skoshopping och en tur till Leksaks affären. Flora villa ”söpa allt”. Själv shoppade jag ingenting. Jag visste nämligen att vi skulle till min favorit affär Thuns maken och jag. Vi flickor hade en fantastiskt bra dag. Vi babblade, skrattade, och sjöng hoppe hare . Skutteruttade runt utanför Gränby centrum. Ja, jag gjorde det med Flora. Lina höll behörigt avstånd utan att skämmas ( tror jag).

På Thuns införskaffades en del nytt i klädväg till maken. Även jag lyckades hitta några plagg. Ingenting i svart :D. Det tar sig sa , tanten. Målet för mig är att så sakteliga införa en del plag i olika kulörer. Just nu är kassan skral men när jag får ett arbete efter mina studier ( om jag kommer in) så kommer jag att bli en färgglad tant. En må tänka lite positivt. På vår väg till Thuns kom vi på att vi ville tura till Eckerö.

Vi åkte med 10.00 färjan igår. Åt den traditionella räkmackan ( jag skippar brödet), drack bubbel och bara hade det bra. Jag hittade Rituals Body Butter för endast 119.- . Lyckan stod högt i tak. Strax ska jag duscha mig lite och dofta ack så ljuvligt. Det lustiga är att vi sedan var sopslut redan kl 20.00. Det är nu jag känner att vi är lite som Rut och Ragnar 86 år. Vi sitter och funderar på när det är ok att bädda ner sig? Make somnar på bussresan från Grisslehamn hem. Make somnar strax efter 22.00 . Omedelbart efter att han lagt huvudet på kudden. Han är bra på att somna min man. Själv kikade jag på film till mitt i natten.

Imorse väcktes vi av att Farbro Moltas kräktes i hallen och i rummet. Vi släppte ut den lite klena farbrodern och somnade om. Sedan har jag i stort sett hasat runt i min uniform. Mjukisbyxor med tshirt. Gjort en runda i skogen med Farbro Moltas som nu mår utmärkt. Han har badat, vi har joggat oss lite samt njutit av vindar och piskande regn i ansiktet. Under min promenad fick jag en melodi slinga i mitt huvud. En sång i vemodets tecken ( Finskan i mig kom fram). Jag kan inte läsa noter men jag kan spela in den på min dator. Nu har jag som mål att lära mig noter. Hur går jag tillväga?

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Eckerölinjen, Jogging, Lina, Make, Moltas, noter, sova, Thuns. Bokmärk permalänken.

Kommentera

